Gdy już przestałeś palić

  1. Pozbądź się popielniczek, nie otwartych paczek papierosów, zapałek i zapalniczek. Niektórzy ustawiają w widocznym miejscu naczynie wypełnione starymi niedopałkami, przez co niemiły zapach zniechęca ich do zapalenia w chwili pokusy.
  2. Powiedz znajomym i rodzinie, że rzuciłeś palenie. Poproś, żeby Cię w tym wsparli; nie palili w Twojej obecności i nie częstowali papierosami.
  3. Staraj się zapełnić czas by nie myśleć o paleniu. Spotykaj się ze znajomymi unikaj tych, którzy palą i zajmij się wszystkimi sprawami, które do tej pory odkładałeś.
  4. Zmień przyzwyczajenia. Przez pierwsze kilka dni po rzuceniu omijaj sklep, gdzie zwykle kupowałeś papierosy. Jeżeli miałeś zwyczaj palić w porze lunchu lub z grupą znajomych wieczorem w barze, wybierz inne miejsce i zrób coś innego.
  5. Więcej ćwicz, to pomaga się zrelaksować, lepiej poczuć i dobrze działa na morale. Używaj schodów zamiast windy. Pływaj lub biegaj w porze lunchu. Zapisz się na zajęcia w siłowni.
  6. Koncentruj się na poszczególnych dniach w ten sposób unikniesz zastanawiania się jak sobie poradzisz bez palenia przez całe życie. Pamiętaj, że kiedyś, chociaż było to dawno, nie paliłeś i wtedy Ci tego nie brakowało!
  7. Jeżeli nie wytrzymasz i zapalisz jednego papierosa, nie znaczy to, że Ci się nie udało. Potraktuj to jako mafie potknięcie i próbuj dalej.
  8. Unikaj miejsc zachęcających do palenia. W restauracjach i środkach komunikacji staraj się siadać w części dla niepalących.
  9. Przygotuj się na najtrudniejsze chwile, kiedy najbardziej będzie Ci brak papierosa, na przykład po posiłku, podczas rozmowy telefonicznej lub przy kawie. Miej pod ręką produkty zastępcze, takie jak szklanka soku pomarańczowego lub produkt Nicorette®.
  10. Używaj wszystkiego, co może Ci zastąpić papierosa. Trzymaj długopis lub ołówek, jeżeli ręka wydaje Ci się pusta bez papierosa.
  11. Przez pierwsze kilka tygodni jedz tyle ile chcesz, pod warunkiem, że jest to zdrowe i niskokaloryczne pożywienie. Prawdopodobnie w ciągu pierwszych tygodni przybierzesz trochę na wadze półtora do dwóch kilogramów ale nie próbuj stracić tej nadwagi, dopóki nie uda Ci się nie palić przynajmniej przez osiem tygodni, kiedy to powinien ustąpić głód nikotynowy.
  12. Ciesz się z tego, że nie palisz! Myśl pozytywnie, koncentruj się na tym co zyskujesz, a nie na tym co tracisz. Sprawdź w Przewodniku postępów ile w ten sposób oszczędzasz. Wykorzystaj te pieniądze regularnie kupując sobie nagrody.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *